Tuesday, September 11, 2012

Maafkan Aku Ibu..

Malam ni rasa touching sikit..Rindu mak kat kampung.Sob2 ;(
Bila dah tak stay sebumbung dengan mak , rasa rindu sangat..
Walaupun dok tak jauh mana pun,mak kat Kedah, aku di Penang..

Malam ni rasa syahdu ja..
Teringat kenangan silam dosa2 ak tehadap ibu selama 25 tahun aku hidup di muka bumi ni..
Ya Allah banyaknya dosa aku terhadapmu ibu  .

MAK...

Mak .. kita nak mintak maaf sebab kecik2 dulu tiap2 hari mintak mak duit rm1 tuk makan time rehat kat sekolah...
dah la time tu family tengah susah..
Sedangkan kakak dapat sikit je duit..
Kita tau mak sayang kita lebih cikit.. Sebb tu dpt duit lebih.
Terima kasih mak..

Mak, kita nak minta maaf jugak sebab time skolah dulu, masa tu dok asrama, kita dah susahkan mak.
Baru 3hari masuk hostel, dah ingat rumah.Homesick tu.. Manja nak mampus..
Lepas tu mak mai terus ngan kak, ngan jiran.. Mak sampai ja terus kita peluk mak.. Pastu nangis2..heee..

Mak.. kita nak minta maaf lagi .. bila zaman remaja, kita dah naikkan bil telefon rumah.. Paling teruk beribu kot.. Kita dah buta kerna cinta.. Tapi kita dah plan nak bayar balik, kita anggap sebagai hutang dengan mak, walaupun mak tak anggap hutang. Banyaknya hutang dengan mak.. Minta maaf sangat2 mak..

Mak.. kita nak mintak maaf lagi..
Bila dah besar ni mak selalu berpesan suruh kita carikan pasangan hidup.
Kita cakap belum berpunya..
Padahal kita tak berani berterus terang yang kita dah ada pilihan hati sendiri..
Insan yang mak tak suka dulu tu...
Kita dah puas pikir hal ni.. tp mungkin belum waktunya untuk berterus terang...

Ya Allah..
Maafkan aku.Ampunkan dosa-dosa ku,ampunkan dosa-dosa ayah dan ibuku,
Panjangkanlah umur mereka..
Panjangkanlah umurku kerana...
Sesungguhnya aku belum cukup berbakti untuk mereka..
Aku ingin mereka merasa nikmat bahagia dan kesenangan..
Murahkanlah rezeki mereka Ya Allah

Ikhlas dari hati,
12/9/12 @ 12.26am


No comments:

Post a Comment