Sunday, September 9, 2012

Isu rumah sewa : Berani Kerana Benar

Ini hanyalah luahan rasa dari hatiku yang ikhlas..
Rasanya housemate aku tak baca kot sebab depa kan tau pun blog kesayangan aku nih..hehehe.
Ini adalah kesinabungan dari entry Asam Garam Rumah Sewa

Bila stay rumah sewa nih, macam-macam hal jadinya..
So far sebelum ada orang baru masuk ni aku bahagia je stay dengan 5 orang housemate.depa keje kilang,
jadi keje shift tak tentu la..Mula2 masuk terbeliak bijik mataku tengok bil beratus-ratus.

Rupa2 nya bil tunggakan bulan2 lepas.. hu,kus semangat. Bil air murah jer, tapi bil api la yang melambung sakan. Bil lebih kurang rm80++ padahal dok flat ja..

Housemate nih mula2 macam2 ragam gak la, suka keluar malam, dll
Tapi aku tak ambik port sangat asal tak ganggu hidup aku dan aku tak terikut dengan depa kan.
Awal2 dulu..aku kena bayar bil letrik lebih sikit, lebih rm3 sebab kononnya pakai laptop bil letrik akan naik..
Memang tak masuk akal tapi ak malas nak argue ngn sorang kakak nih, so aku bayar je lebih.

Now, setelah 6 bulan berlalu, last month, aku dah tak bayar lebih, sebab for long term aku rugi la beb.
Cuba bayang rm3 darab setahun dah brapa ringgit? Rugi cek.
Skrg kakak tu pun dah tak cakap dengan aku.. haha. Aku dah tak kisah, sebab aku tak bersalah..
Mungkin kakak tu tak faham sebab tak pernah pakai laptop..
Kakak tu pulak tiap2 malam tido radio on air jah.. tak ke naik bil letrik tu kak?
Housemate2 lain caj tipon 2,3 ketui tak naik bil ke kak?
Laptop jugak yg salah noh..

Yang aku nampak jugak dia cam nak ambil kesempatan je kat aku.
Alamak, tak baik bersangka buruk.. huuu.

Eh nanti kita sambung lagi cita ni eaa..





No comments:

Post a Comment