Saturday, September 29, 2012

Akhirnya aku hilang sabar dengan housemate berusia 34 tahun!

Akhirnya malam ni terlerai jua kesabaranku.. Para syaitan bersorak gembira sebab dah berjaya
naikkan temperature aku ke 100 darjah celcius! Dan terus marah orang tu! Panas panas.haha.

Astagfirullahalazim.. Saya khilaf!

Sesungguhnya diri ni tak berniat, tak suka nak cari gaduh dengan orang.
Memang sifat aku, akan berbuat baik dengan semua orang selagi mampu.
Susah nak cari pasal ,suka mengekor je.. Orang kata A, aku buat A .Orang kata Z ,aku pikir dulu, kalu elok,aku ikut, kalau tak aku pikir2 dulu. Kalau orang cita keburukan orang lain untuk kongsi masalah, biasanya akan terhenti setakat aku, insya'allah takkan tersebar jauh! Aku lebih suka jadi orang tengah.

Oh ya, malam ni aku dah terlepas kemarahan kepada seorang housemate yg berumur 34 tahun!

Alkisahnya aku gi masuk toilet, lepas tu dia terus hempas2 barang masa dok basuh pinggan, sebelum ni tak macam tu pun. Mula - mula tegur baik2, then dia cakap pe ntah aku terus panas.. then dia membebel sorang-sorang. Lepas tu terus ak cakap dia kurang ajar! Ops, mungkin words tu kurang sesuai kot... Ayat aku simple je. "Sejak dia mula masuk rumah ni semua orang tak puas hati dengan dia!Kurang ajar!"
Astagfirullahalazim..memang setan sedang menguasai diri time tuh.

Tak kurang sopan ke kalau seorang perempuan tu..

Hempas pintu bilik sekuat mungkin setiap masa .Skrg pintu tu dh rosak..
Basuh baju 2 hari baru siap.. style rendam baju dalam mesin. Dah tegur, tp buat lagi.
Baju orang kat ampaian akan ditolak rapat bila dia nak sidai baju..
Pakai selipar jamban jalan dalam umah..Bayangkan lepas mandi jalan masuk bilik dengan selipar.
Ambil air wuduk kat sinki dapur, area dapur basah, then tak lap!
Banyak lagi la hal yg lain yg buat org tak puas hati..
Orang lain tengok tv, dah letak barang, dia gi dok selamba ja tmpat org.
Aku assume, wanita di usia 34 tahun lebih cermat, jadi contoh kepada orang yang lebih muda dan tak berperangai camni.


Aku bukan propa, nak buat cerita yang tak betul pasal orang len..
Ya, memang salah aku sebab cerita keburukan dia dekat orang lain. Aku tak menambah, aku cerita yg betul sahaja. Aku bukan dok jaja cerita, cuma berkongsi masalah..dok pikir jugak cara nak handle orang macam ni.. Sebab takut tersalah langkah.At last, aku dan 2 org lg housemate asyik terperap dalam bilik sebab xmau tengok muka dia.Bukan apa, bila tengok dia hati jadi panas, entah kenapa.

Oh ya, buat pengetahuan anda, dia bekerja satu ofis dengan aku.Sampai bos pun dah x tahu nak handle die camne. Dia argue gaji company bayar tak cukup, gi report pejabat buruh, nak hire lawyer. Padahal, selalu mik unpaid leave, masuk keje lewat.. Macam2 ,dia agak cerewet. Selalu twist orang. Buktinya, aku pun dah pernah terkena, sebab aku pernah trained die kejap.. pastu aku xmo trained dia dah.. sebab aku dah tak sanggup.haha. Banyak lagi la hal yg die tak puas hati dengan bos aku...macam-macam.

Lepas dah marah hamba allah tu, terus masuk bilik..

Lepas tu die membebel lagi kta sya ni komplot kawan ofis ngn membe umah sewa la, kta saya buat cara halus la kt die.. kta blik sy kurg ajar..haha. heran,sy jarang tengok muka dia,buat tak layan pun die kta sy kurang ajar ya.pelik2.

Ok, awak dah fitnah saya, ALHAMDULILLAH..



Sejujurnya...

Sekurang ajar saya,

Saya pernah beri ruang pd awak untuk berkawan dengan saya, sedangkan dari awal lagi sy dah nampak sikap awak.. 2 bulan sy bagi peluang tu.
Sy masih lagi boleh puji2 awak walaupun sy pernah sakit hati dengan awak..
Sy dah cuba tegur awak cara baik, tp awak mcm tak lut!Tak ambil kisah.
Sy boleh consider awak lagi walaupun jelas depan mata awak memang selalu twist fakta dekat bos,
kata sy tak ajar la apa la. Cari kesalahan saya.
Sy masih berbaik hati bagi phone number rumah sewa ni even pada mulanya saya dah rasa tak sedap hati dengan awak.
Dan malam ni, alhamdulillah sebab awak tuduh saya dok komplot dengan membe opis dan housemate untuk benci awak. Cakap saya buat cara kasar, buat cara halus kat awak..
Masih terngiang2, awak cakap sy nampak macam baik, tapi perangai teruk!
Alhamdulillah, sekurang2 nya saya nampak baik. sy percaya baik ke tak seseorang itu datangnya dari seketul hati yg ada dalam diri kita ni.

Ini adalah pengalaman  bermakna dalam hidup saya. Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya.
Dari awal lagi saya percaya ,ada hikmah di sebalik semua ni.. Ya, mungkin salah sy sebb berkongsi masalah dengan org.. Tapi tak pernah la nak tokok tambah bagi org tak suka awak. Tak dak niat langsung!
Orang len yg nampk sendiri semua kelakuan awak di ofis,di rumah..

Saya doakan awak diberi Hidayah, Jangan nak cakap putar belit sangat.
Semoga awak sihat, sebab kebanyakkan orang cakap awak nampak macam sakit mental.Phsyco sorang2.
Semoga awat cepat kahwin, sebab ramai jugak orang cakap awak meroyan sebab lambat kawin.
Ini sy tak cakap, orang yg cakap..


Dear Allah,

Berikan aku peluang untuk perbaiki segala kekurangan diri ini.
Sesungguhnya aku sedang merubah diri sendiri..
Segala yang kurang adalah dari ku Ya Allah.Aminnn

BE POSITIVE!






No comments:

Post a Comment