Saturday, February 23, 2013

Selagi Cinta Berzikir

24/2/12 3.30 pagi

Assalamualaikum.
Tadi baru je lepas tengok cerita Selagi Cinta Berzikir seperti yang disarankan oleh 
best friend ku,Aisyah.
Ada mesej penting yang dia nak sampaikan pada aku melalui cerita ni..
Cerita ni dah pernah tayang kat TV1..cuma aku x pernah tengok pun.
Bila dah tengok sedih sangat dong..
Tunggu pa lagi, buat air mata je lah citanya.

Meh la tengok cerita ni bagi sesiapa yang tek pernah tengok tu.
Sesuai untuk orang yang putus cinta cam aku. T___T


Kesimpulan dari cerita ni yang aku dapat:

1.Watak lelaki ni cepat putus asa, tak yakin dengan takdir Ilahi..
2.Kurang pegangan pada agama..sebab dari awai aku tengok cerita ni takdak pun
part depa solat,part agama yang ada cuma time nak kahwin.
3.Perempuan tak dapat berfikir dengan waras bila tertekan.. T___T
4.Watak lelaki juga tak bertanggungjawab..sebab dah kawen tapi boleh pulak pi serah balik bini dia 
kat mak mertua..Iskkk..

MORAL OF STORY:
-Cinta tak boleh buat duit punnnnn
-Para lelaki tolong lah bertanggungjawab...
-Kuatkan pegangan dengan Allah s.w.t, jangan mengalah pada takdir.
-Wanita lebih tabah dari kaum lelaki walaupun selalu emo
-Niat nak bernikah haruslah kerana Allah... bukan kerana CINTA.

P/S:
Kalau anda antara anda yang sedang bercinta tapi hubungan terhalang..
please make sure pasangan anda cukup kuat untuk tempuh segala halangan & rintangan.
Kuatkan kebergantungan kepada Allah sw.t, bukan manusia..
Kerana Allah juga lah yang Maha Mengetahui segalanya..
Allah cuma nak menguji kita...




No comments:

Post a Comment