Tuesday, February 5, 2013

Akhirnya setelah 11 tahun bercinta...

Dah 2 hari sejak kejadian itu..
Awak ingat lagi tak, sy buat kerja gila turun pekan kecil Sik.. sebab selama ni awak mengelak dari sy.
Awak tak percaya.Ye lah. sebelum ni sy jenis yang penakut.. nak buat apa pun akan tunggu awak bg kebenaran dulu. Kali ni tak. Sy naik bas terus pergi tempat awak. Masih sy ingt awak tak percaya sy buat camtu kan.
At last, awak yg penat gila baru balik kerja terpaksa hanta sy balik Penang!
Pastu awak membebel dalam keta...itulah perangai awak yg sy suka...

13.1.13. 9 mlm.
Dalam keta... awak berkali2 merayu supaya sy lepaskan awak..
Awak cakap dah tiada cinta di hati awak..cuma ada sayang..  sy sedih sangat.. berapa kali menangis di sepanjang perjalanan itu...Tak sangka cinta yang ada selama 11tahun ni boleh padam begitu saja..
Tapi pada masa tu awak cakap tak pandang mata saya..awak drive..cuma dr riak mata awak sy tau awak sangat sakit hari dengan family sy kan..sebab tu awak jadi begini.
Dulu awak jugak cakap awak takleh hidup tanpa saya..awak ajak sy kawen kat Siam la.. tp sy taknak.. sy cakap tak elok.malu keluarga nanti. Masa tu awak memang cinta gila dekat sy kan..awak syang sy sgt2. nasihat sy macam-macam. awaklah semangat saya. kerja pertama saya, awaklah yg uruskan..awaklah yg bagi semangat suruh sy kerja sini..sbb gaji lebih baik.
Dan hanya awak sj yg tahu kisah2 sedih hidup saya... hanya awak.

Sy cakap, sy tak boleh hidup tanpa awak..sy hanya bahagia dengan awak...
Sy tak sanggup tengok awak kahwin dengan orang lain..
Awak cakap apa gunanya kalau kita kahwin sekarang tp nanti awak akan maki hamun sj..nak ke?
Sudah tentu sy tak nak...Awak cakap camtu sebab hati awak sedang serabut dan runsing kan.

Sy cakap lagi..saya akan tunggu awak..
Tp awak kata jangan harapkan awak.. Kalau ada jodoh ada la.. Sy cakap lagi, saya akan tunggu awak jugak...
Awak tau, sy sedih tengok awak dah macam tak terurus.. Malam tu sy perasan awak pakai seluar jeans koyak.. hua..sedihnya sy.. awak bukan org macam tu sebelum ni..

Awak,saya ingat lg pesan awak 3 perkara sebelum awak pergi...
1. Jangan jauh dari al-quran. dekatkan diri dengan Allah..
2. Kejar cita-cita saya..
3. Jaga diri baik-baik...

dan ayat paling best yg buat sy happy sebelum kita berpisah..awak cakap..

"Semoga Ghah berjaya dalam bisnes"

Ya Allah.. semangatnya sy bila awak cakap camtu..Akhirnya awak tahu cita-cita saya.
Sebelum ni sy tengok awak abaikan je bila sy cakap pasal bisnes.. Bila sy minta tolong pun awak buat dek jer.. Dan hari ni sy semangat bila awak cakap camtu..

dan akhirnya sy terpaksa walau hakikatnya sy tak sanggup nak lepaskan awak. bukan sekali 2 awak merayu.. tapi berkali-kali. Sy dengan berat hatinya lepaskan awak... biarkan awak terbang bebas...

No comments:

Post a Comment