Wednesday, December 5, 2012

Kenapa staff tak achieve target

This 2 weeks adalah minggu yg tidak produktif bagi aku.
Too negative. Betullah kata orang, kalau nak jadik positif must be friends with positive friends.
My collegue too negative lately.
She always bubling tentang keja tu keja ni.. Of course lah aku pun ter influence.haha.manglish ok.
Hu nasib lah i bukan orang yg macam tu.Takkan mengadu kat my team . itu diri aku 10tahun yg dulu.hhee
Sudah, aku dah salahkan org lain pulaks..ahaha.stop please.
Ok, its my fault actually.

Tiap hari buat kerja yg memerlukan target yg perlu di achieve buat aku S.T.R.E.S.S. 

So dalam nak mencapai target haruslah positif w'pun banyak sangatttt halangan.

-halangan dr customer
-communication barrier
-kurang knowledge.
-too many paperwork tiap hari kena submit.
-overload work.
dan banyak lagi...




So aku pun tak nafi apa yg my team tu bebelkan sebab  memg betul , cuma aku je keep positive..
Sbb aku dh tau ni la harga yg kena bayar bila kita bekerja dengan company swasta nak2 lagi company yg baru nak membangun. Keje memg banyak.

Nak jadi cerita.. rupa-rupanya aku adalah apperantice tuk position ni di company aku.
So bos memg akan tengok performance aku.
Mula2 dulu memang le target achieve.. memg ak hempas pulas abih tulang 4 kerat ni nak achieve target sampai nak pengsann..hehe.tapi puas!

Now my performance makin down..Bila bos tanya aku takkan nak jawab work overload kot...
dah tu memang keje ak kan.. trima je lah.
Ha, lgi satu nak share..rupanya2 dalam marketing team ni akulah staff yg paling lama stay... dah 9 bulan aku keje sini..Yg lain2 paling cepat sebulan, 3 bulan dah cabut!!!! hha. Ramai yg bg alasan tak leh perform.
Its ok my ex-team, i know apa yg uolls rasa.

Tapi lately diriku juga sudah merasakan tiba untuk blah dari sini.. tunggu la dalam 2,3 bulan lagi kot sbb nak bg cukup 1 year experience In Shaa Allah. Semoga ak dapat peluang kerja di tempat yg lebih bagus.

Nak motivate ak ni sebenarnye senang jer.. Cer up gaji aku 500 lagi, of course aku terus bersemangat .haha.
Tapi tu la company ak ni save bajet.. so nak save bajet bersiap sedialah akan kehilangan staf2 anda yg berwibawa ini.heheheheeh


Good night!

Whatever you do, do in Style! - G'hah-





No comments:

Post a Comment