Thursday, August 9, 2012

7 Cara Kearah Positif Mindset

Assalamualaikum,
Lately sy memang bersungguh-sungguh untuk menjadi seorang yang positif.
Syukur sy sudah berubah sedikit demi sedikit.
Bukan senang nak menjadi seorang yang positif, tapi saya yakin saya boleh.
Mungkin ambil masa yang agak lama , tetapi saya berani untuk berubah ke arah 0 negative!

Sy percaya mindset saya perlu POSITIF untuk menjadi seorang yg POSITIF!




7 CARA KEARAH POSITIF MINDSET


1. Ubah cara percakapan anda.
Jika sebelum ni kita selalu cakap 'tak boleh', 'mustahil','takut' dan dsb, so
 selepas ni jangan lagi gunakan perkataan tu di dalam percakapan harian anda.

2. Belajar untuk melakukan perkara yang positif setiap hari.

3. Elakkan begaul dengan insan atau kawan yang negatif thinking!

4. Walau apa pun perkara yang berlaku di dalam aktiviti harian anda, terimalah ia dengan hati yang terbuka.. Think positif!

5. Gantikan 1 perkara yang negatif dengan 5 perkara positif yang lain.
Dengar macam pelik, tapi sebenarnya ia berkesan dalam membina positif mindset anda.

6. Sematkan perkataan "AKU BOLEH" dalam setiap tindakan yang anda lakukan.

7. Senaraikan sifat, tabiat dan sikap yang membuatkan anda jadi positif, dan jadikan ia sebagai guideline untuk terus Positif! 


Tips : Lekatkan note ini di tempat yang anda selalu lihat sebagai reminder untuk diri sendiri :D


By,
Ms Positive ^__^

Credit to :
Sylvia Henderson


No comments:

Post a Comment