Saturday, December 3, 2011

Jobstreet vs Jobsdb.Mana lebih bagus untuk pencari kerja?

Hai alls, hari ni dah 4 Disember 2011 dan aku masih belum bekerja.
Semalam aku dah apply keje kerani, tapi nampaknya belum rezeki aku lagi,
sebab jawatan tu dah ada orang len dapat. :(
Hah, aku sangat terdesak sekarang nih, sampai terpikir nak keje kilang.
Tp ok what? Cuma mak aku ler awal2 lagi dah nasihatkan aku sebab tahu2 lah, keje kilang ni penat!

Btw, refer kat tajuk Jobstreet vs Jobsdb diatas, agak2 korang yang mana lebih best dan berkesan?
Sebab pe aku cakap begini. Aku rasa jobstreet sekarang dah macam tak best!
Tak pernah sekali pun aku dipanggil interview.
Tapi kalau fikir logiknya, memang lah, maybe sebab many competitiors kan :D
Kelebihan Jobstreet nih, bagi aku kita boleh lihat statistik orang yang aply keje sama2 dengan kita  so boleh expect dah samada akan dipanggil interview or not :D

Btw, aku memang tak pernah dipanggil interview sebab takdek pun employers yang nak view resume aku.
/Haha ! 
Please lah, majikan2 diluar sana ,please view my resume ok :)
Maybe sebab dah lama sangat guna Jobstreet, tp tak panggil2 jugak interview, jadi aku dah ubah angin.
 so sekarang aku dah active guna Jobsdb pulak.
Yg ni best skit dari Jobstreet.
So kepada rakan2 diluar sana yang masih menganggur and masih menjadi hamba kepada Jobstreet,
jom kita ubah angin pulak, cuba try Jobsdb pulak ye.

Hopefully ada la rezeki kita nanti.. =)


NotaKaki : Ya allah, murahkanlah rezeki kedua orang ibu bapaku, serta diriku. Aminn

No comments:

Post a Comment