Sunday, June 9, 2013

8 rahsia untuk berjaya..WHAT LEAD TO SUCCESS!! by HERDA JOHAN

Sharing by Herda Johan, bakers berjayadari Penang :)

1) PASSION=> Do it for love, not money. Buat kerana ada suka, bukan sebab duit sebab bila kita buat kerana kita suka, duit datang dalam perlbagai jalan dan cara.

2) WORK
=> It's all hard work, nothing come easily. Buat dengan bersungguh-sungguh, walaupun penat tapi kita berpuas hati kerana kita buat benda yang kita suka dan ia menyeronokkan.

3) GOOD
=> Practice..Practice..Practice..Buat sehabis baik. Jangan pernah mengalah. Permulaan memang susah tapi bila kita berusaha akan menjadi lebih baik.

4)FOCUS
=> Focus yourself to do 1 thing. Fokus matlamat anda dan buat bersungguh.

5) PUSH
=> Push yourself PHYSICALLY, MENTALLY..you gotta PUSH PUSH PUSH..Push your shyness and self doubt. Bertindak dengan cepat dan teruskan tindakan anda. Paksa diri anda untuk bertindak!! Orang terbaik yang boleh memaksa anda ialah IBU anda!!

6) SERVE
=> Serves others something of value because that's the way people get rich. Jangan kedekut untuk memberi kepada orang lain. Berkongsi dengan orang lain kerana dengan cara inilah JUTAWAN menjadi JUTAWAN..

7) IDEAS=> 
Listen, Observe, Be Curious, Ask Questions, Problem solve, Make connections. Jangan tunggu dan meminta sahaja. Bangun dan bergerak!!!

8) PERSIST
=> Persist to failure, presist to...CRAP!!!
C- Criticsm
R- Rejection
A- Assholes
P-Pressure
=> Jangan mengalah!! kerana orang yang berjaya itu bermula dari kegagalan!!

No comments:

Post a Comment