Tuesday, March 6, 2012

Jangan terlalu benci sesuatu perkara yang kita tidak suka

Tajuk entry post yang sangat panjang untuk  malam ini.
Ada benarnya tajuk entry saya untuk malam ni.
Just nak kongsi my own experience..sharing is caring :)

Saya pernah menganggur dalam jangka masa yang sangat panjang.
Mungkin jugak sebab saya terlalu memilih kerja..
Walaupun saya selalu menafikannya.

Saya mempunyai sedikit minat di dalam bisnes, tetapi saya tak suka untuk bekerja dalam bidang sales 
for my full time career.. 
Saya akui saya memang dah set my mind tak akan bekerja bidang yang 
berkaitan sales.
Tapi akhirnya sekarang saya sedang berada di dalam sektor itu..
SALES!

Nasihat saya, apa kata kita percaya je lah, kata-kata orang iaitu 
"Kalau tak sukakan seseorang/perkara, jangan terlalu membencinya, kerana
mungkin suatu hari nanti kita akan jatuh cintah padanya"... hehehe

Ok, tapi buat masa sekarang saya belum jatuh cinta dengan kerjaya sekarang.

Mood : Pening lalat::Ngantok::

No comments:

Post a Comment