Monday, March 5, 2012

First day bekerja.

Yeay, alhamdulillah saya dah mula bekerja pada hari ni, 5 Mac 2012.
Semalam punya lah semangat, set jam alert pukul 6.00 pagi.
At last, pukul 7pagi baru kelam kabut pi mandi.

Hari ni briefly belajar tentang company overview.. and brainstorming.
Dan saya masih menyesuaikan diri di tempat kerja baru ni..
Belajar to adapt new culture, dimana i have to totally speak in English.
Ok, saya dah start practice speaking dah sikit-sikit.hehe.

Saya masih ingat kata-kata manager pada saya hari ni, yang
saya harus CONFIDENT dalam speak English walaupun grammar berterabur.
(Opss, saya letew... speaking suka hati ja.) dan
Dan hari ni jugak saya dah tau kenapa mereka hire saya.. hehehe.

Good luck to myself, and bersemangat nak belajar perkara baru di esok hari.Chaiyok!

Meaningful words for today:

~ Confident in speak English.Do not care about grammar.
~ Jangan mengalah sebelum mencuba.
~Jika gagal, usaha lagi sampai berjaya.
~Try Again,again and AGAIN~.

Notes : Tak semestinya kekurangan kita adalah kekurangan dimata orang lain..

No comments:

Post a Comment