Thursday, January 12, 2012

Tips untuk menjadi positif

Saya tak dapat nafikan atau tipu diri sendiri yang saya seorang yang negatif  thinker sebelum ni.
Sebab tu dalam azam saya 2 tahun kebelakangan ni, 
wajib ada azam untuk menjadi seorang yang positif!
Alhadulillah, energy positif semakin mudah mengalir dalam diri saya kebelakangan ini.
Kat bawah ni ada sedikit tips untuk menjadi positif yang saya  search melalui google.
Hopefully  ia berguna untuk kalian. 

:D

TIPS UNTUK MENJADI MISS/MR POSITIVE :)

1. Ubah mind set anda kepada positif.

2. Fokus apa yang anda mahukan, lupakan apa yang anda tak mahu.

3. Jangan selalu fikirkan kekurangan dalam diri anda. 
Fikirkan kebahaguaan, ketenangan, kebaikan hidup anda sekarang.

4. Belajar untuk merasai, bertindak seperti anda sudah berada seperti kehidupan yang anda inginkan.

5. Selalu beritahu diri anda dengan perkataan meyakinkan seperti 'AKU BOLEH','Aku POSITIF".

6. Cari setiap kebaikan di dalam hidup anda.

7. Ikut rasa posiitif anda disertai bersama tindakan yang positif.

8. Fokus minda untuk menjadi positif sepenuhnya.

9.Berkawanlah dengan orang-orang yang positif! Jauhi negative persons.

10. Baca artikel kejayaan insan lain yang voleh memberi inspirasi kepada anda.
I love Datuk Maznah Hamid stories at this moment. :)

11. Fokus diri anda untuk terus menjadi positif dan anda akan jumpa keajaibannya nanti...



No comments:

Post a Comment