Thursday, September 1, 2011

Cont: Tipah Tertipu Part 2


Selamat Hari Raya semua!!
Sebelum ni Jieha ada citer pasal Tipah Tertipu Part 1 dan ini adalah sambungannya. =)

Si mamat ni sangat baik pada mulanya, dan aku percaya dia 100%!
Walaupun tak pernah jumpa dia, aku dah anggap dia nih orang yang baik, jujur dari segi percakapn dia dsb.
Dia kerja kat mana pun aku tak tahu.
Yang aku tahu bila dia nak upah buat assignment, aku akan minta segala detail pasal assignment.
Bila dah siap assignment tu, aku akan beri nombor akaun dan duit pun masyukkk.
Kalau dia belum bayar, aku takkan send assignment tu.
Aku berhubung dengan dia guna sms dan email.

Setelah buat assignment lebih kurang 3kali, memang tak dak masalah langsung.
Berapa yang aku caj, mesti dia bayar terus!
Hinggalah pada suatu hari..... (Hehe, aku sudah ting tong!)
.
.
.
Mamat ni punya lah merayu suruh aku buatkan assignment dia.
Kalau ikutkan hati, dah malas nak buatkan assignment tu, sebab masa tu sedang praktikal.
Jadi, aku agak sibuk la dengan kerja seharian.
Dia pulak nak aku siapkan tiga assignment serentak.Fuyoo.. sah2 lah, aku rasa tak sempat nak siapkan assignment dia.due date pun dah semakin dekat.
Tapi ada satu ayat nih yang menyebabkan aku terus bersemangat untuk buat jugak assignment dia. =)
ayat dia lebih kurang camni:
(Awak caj lebih sikit pun takpa, saya tak kisah....saya memang tak sempat nak buat assignment ni, banyak keje la.hrap sangat2 awak boleh tolong saya) 
Aku pun dengan rasa kasihannya telah bersetuju memandangkan dia regular customer kan. mesti sayang lebih =)

Dengan 3 tugasan yang berbeza, serta lebih mencabar.. aku pun buat la assignment tu dengan hati yang ikhlas, tidur lewat, buat lebih research sebab assigment kali ni agak susah bagi aku. 
.
.
.
.


** Story ini akan bersambung dalam part 3 akan datang =)


NotaKaki : Time to sleep.ZzzzzZ 


No comments:

Post a Comment