Thursday, October 11, 2012

Audit diri sendiri

Salam Jumaat!

Syukur alhamdulillah lately sudah improve diri dalam beberapa perkara.. untuk dunia dan akhirat.
I believe, if kita nak berubah, berdoa bersungguh-sungguh kepada Allah s.w.t , then Allah akan 'tolong'.
Yang penting niat untuk berubah mesti ada dalam hati kita.

Sebagai manusia, tipulah kalau kita tak pernah melakukan dosa.. 
Tak payah tuding jaring ke arah orang lain, lihat diri sendiri pun dah cukup..
Sometimes rasa sedih sangat mengenangkan dosa-dosa yang lepas!
Dosa kepada Allah..
Dosa kepada Rasul..
Dosa kpd ibu bapaku..
Dosa kpd family, adik beradik..
Dosa kepada kawan-kawan!

Now i feel that mungkin Allah sedang membalas dosa-dosa saya..
I know, tak baik saya buruk sangka terhadap Allah.. tapi hanya saya tahu persaan ITU.
Sekarang jiwa agak tak tenteram, selalu stress.. and sometimes tak tahu nak buat apa lagi untuk hilangkan resah hati ni.

Sekarang jugak rasa macam zaman kejatuhan saya.. i lost my money! i have nothing!

Sedangkan saya ada tanggungjawab..
Kedua orang ibu bapa yang bekerja keras selama ini..
Sampai bila sy nak biarkan mereka bekerja? Sampai mati?

No, its not my intention..
Ya Allah.. aku cuma perlukan sedikit masa untuk 'BERUBAH'
I know that all of this thing happen because of my mistake!
Yes, my side! not others!

To mak abah and family members.. I can follow all of your wish..

EXCEPT

I cant consider to FORGET my love..
I want to marry HIM.
So please... hargailah, hormatilah perasaan saya ini..
I have REASONs why i choose HIM.

No comments:

Post a Comment