Thursday, February 9, 2012

Interview Lagi

Minggu lepas ada terima call dari 2 company pada hari yang sama.
Betul la, Allah itu Maha Mendengar dan Mengetahui. Malam sebelum tu aku dah bertekad habis-habisan,
nak apply kerja kerani ja kat Aloq Staq.
Masa tu rasa down sangat, ya la sebab target nak dapat kerja bulan January, tapi sekarang dah masuk Feb.
Tapi alhamdulillah, keesokkan harinya dapat dua panggilan interview terus :)

Aku dapat interview bukan guna Jobstreet pun, guna Mudah.my ja.
Lagi cepat depa respond. Kalau nak tunggu Jobstreet, tak tau la tahun bila nak dapat tebiu.
Aku apply tuk jawatan management trainee dan purchasing assistant.
Dua-dua kerja ni kat Penang. Satu kat Gelugor, satu kat Bukit Minyak.

Tiba hari interview, aku pun pi dengan semangatnya xtau nak habaq.hehe.
At last, aku lambat untuk interview tu, sebab cari ofis tak jumpa2,
padahal ada ja gps, cuma gps tak berapa cangih, guna gps hp ja.tu yang buleh tersesat.
Lepaih ni kena beli Garmin, confirm tak sesat kot noh.
So, interview yang pertama dah bad impression tuk interviewer.
Jadi untuk interview yang hat satu lagi, aku gi cari tempat dulu. 
Sebab takut lambat lagi cam yang first tadi.

Lupa nak gitau pulak ,company yang kat Gelugor tu, jawatan management trainee 
manakala jawatan purchasing assistant tu cam besa la kat kilang.
Ok la, nak share sikit soalan-soalan yang interview hari tu kat entry akan datang.
Post ni dah panjang bebenor =)


 NotaKaki : Berdoalah, Allah itu Maha Pendengar :)

No comments:

Post a Comment